Het moet niet Botlekker worden !

5 september, dan gaat het gebeuren. Er zullen twee weekbladen bij u in de bus glijden. Twee weekbladen van verschillende uitgevers. Maar ze heten beide Botlek. Tja, zo zien we maar weer een prachtig voorbeeld van hoe een ondernemer zich weet te onderscheiden.
Ik weet dat het mij misschien eerder opvalt dan de meeste lezers van lokale bladen, vanwege mijn betrokkenheid bij SpijkeNieuws. En daarnaast heb ik iets met namen. Een treffende naam voor een organisatie, product of dienst lijkt mij een voorwaarde voor succes.

Een ondernemer probeert zijn eigen product of dienst natuurlijk te onderscheiden van dat van een concurrent. Een treffende naam helpt daarbij. Mede om die reden kun je een merknaam ook laten deponeren, zodat de één niet goede sier kan maken met een naam die de ander met veel pijn en moeite heeft opgebouwd.

Om die reden was ik zeer verbaasd over het bericht dat deze week op de voorpagina van weekblad Delta staat. In het bericht wordt aangekondigd dat weekblad Delta vanaf 5 september zal verschijnen onder de naam "Botlek Dichtbij". Terwijl er wekelijks, al tientallen jaren lang, een ander weekblad in Spijkenisse verschijnt dat de naam Botlek draagt. Zo wordt het er voor de lokale nieuwslezer in Spijkenisse niet duidelijker op.

Wel komen er dan vragen bij je naar boven, zoals:
Zouden ze het van mekaar weten?
Is er een fusie op komst?
Is het om elkaar te pesten?
Gaat het zo goed met ze dat er geld over is om advocaten de strijd te laten beslechten?
Hoef ik straks rond kerst maar één keer een fooi te geven?
Hoe kolderiek wordt het als over enige tijd de twee bladen door 1 bezorgdienst in de bus worden gedaan?

Ik kijk met belangstelling uit naar de eerste week van september.
Ate Smit
15-08-2012 21:57:29






SpijkeNieuws.nl, het nieuws voor Spijkenisse e.o. - Het moet niet Botlekker worden !